Discovery
Precision
Application

Discovery Phase :

Is the student able to communicate their thinking based on an action-oriented task (aural or written text)?

Mise en situation : Robert a reçu un message de sa mère sur son répondeur. Avant qu’elle ne rentre à la maison, elle lui demande de compléter plusieurs tâches. Robert a déjà accepté une invitation pour aller au cinéma avec son ami. Robert la rappelle et il tombe sur sa boîte vocale. Que devrait-il dire?

Stratégies :

  • Ensemble, vous allez déterminer quelle réplique vous ferez au déclencheur.
  • Écouter plusieurs exemples de messages laissés sur des répondeurs à boîte vocale et déterminer quel message correspond à quelle voix et à quel scénario.
  • Écouter à plusieurs dialogues et déterminer le cadre du scénario afin de relier le contexte au message.
  • Comment créer un message clair? Quel vocabulaire ou quelle tournure de phrase aideront à construire un message compréhensible?

Click to expand the points below and consider the following questions in relation to receptive and productive tasks.

  • Meaning and message

    How does grammatical structure contribute to the meaning of a message?

    Can the student construct meaning of the authentic text provided to them?

    How do grammar choices change/clarify the meaning and function of texts?

  • Critical thinking

    How do purpose and audience influence language choice?

    What connections can the student make to the authentic text provided to them?

    Are there structures that would make communication more accurate or more compelling?

Has the student demonstrated an understanding of the meaning and message required for the action-oriented task?