Discovery Phase :
Is the student able to communicate their thinking based on an action-oriented task (aural or written text)?
Contexte :
Tu viens de lire un article au sujet d’une mamie qui roulait à 160 km/h dans une très petite voiture en France. Elle a été poursuivie par les gendarmes (la police nationale de la France) pour l’arrêter.
Questions à investiguer pour déterminer la compréhension du scénario parmi les élèves :
- Est-ce que tu trouves que cette histoire est réelle ou fictive?
- Est-ce qu’il y a un âge où on devrait retirer les permis de conduire?
- Comment penses-tu que les médias canadiens aborderaient un tel sujet?
Écouter les élèves afin de déterminer la façon dont ils expriment leurs opinions.
Déterminer s’ils emploient des stratégies de justification.
Click to expand the points below and consider the following questions in relation to receptive and productive tasks.
-
Meaning and message
How does grammatical structure contribute to the meaning of a message?
Can the student construct meaning of the authentic text provided to them?
How do grammar choices change/clarify the meaning and function of texts?
-
Critical thinking
How do purpose and audience influence language choice?
What connections can the student make to the authentic text provided to them?
Are there structures that would make communication more accurate or more compelling?
Has the student demonstrated an understanding of the meaning and message required for the action-oriented task?