Precision Phase :
Through observations of the students, the teacher identifies next steps and creates mini-lessons appropriate to the students’ proficiency level.
OBSERVATION
- L’enseignant observe que les élèves ont de la difficulté à comprendre le passé simple dans les documents authentiques. Ceci nuit leur capacité de bien comprendre le texte.
MINI-LEÇONS
- L’enseignant demande aux élèves de travailler en pairs afin de dégager les idées principales et de surligner les verbes qui leur posent des problèmes de compréhension.
- En triades, les élèves essaient de déterminer le sens des verbes au passé simples sans utiliser un soutien.
- Les élèves décodent d’une façon inductive que si on enlève la terminaison du verbe, on peut trouver un participe passé du passé composé.
- L’enseignant fournit un passage à trou ou les élèves ajoutent le passé composé pour créer un sens au message.
CONVERSATION
- L’enseignant circule pour déterminer comment bien les élèves ont pu reconnaître leurs problèmes de compréhension et qu’ils savaient quoi faire qu’ils n’ont pas compris le message. L’enseignant est en mesure de déterminer les prochaines étapes si les élèves peuvent contribuer à une discussion des voix non-représentées.
Click to expand the points below and consider the following questions.
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Transference between L1 and L2
Did the student make a mistake based on the conventions of their first language?
Do they understand that the grammar rules may not be the same as their first language?
Based on the students’ proficiency level, should risk-taking be valued over error correction?
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Common misconceptions
Is it necessary to provide students with more content examples to help make meaning connect with form (for learners with less language proficiency – A1/A2 learners).
Is it necessary to return to a deductive (rule-based) logic activity to help students understand the necessary correction (for more proficient FSL learners – B1/B2 learners).
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Intent versus results
What impact does the language structure have on the communicative purpose of the mini-lesson?
Is it necessary to do some explicit teaching to avoid fossilization of errors?
Based on the results of the mini-lesson, has the student addressed the grammatical next step to be successful in the application phase?